Friday 6 September 2013

Mengapa Pemimpin Hipokrit ? Imran & Rashidi sama sahaja !!!

PRU 13 telah berlalu lebih dari 4 bulan. Mengapa ada pemimpin dalam negara terutama Lumut ini khasnya. Nampak sangat pemimpin pembangkang dan kerajaan hipokrit.
Sebelum pilihanraya, macam-macam yang sanggup mereka lalukan. Temasuklah membuka akaun FB. Berjanji macam-macam, gunung- ganang pun sanggup diruntuhkan. Apabila telah menang, janji hanya tinggal janji.
YB Hj Imran yang menang mengalahkan DS Kong pernah berjanji akan membantu warga tentera yang kononnya akan memperjuangkan hak pemberian tanah kepada bekas tentera. Cakap tak serupa bikin.
YB Rashidi mengalahkan DS Nizar. Semasa berkempen. Untuk menang di Pasir Panjang sanggup membuka akaun Facebook untuk menceritakan segala program yang dijalankan di dalam kawasan DUN Pasir Panjang. Tapi akhirnya senyap. Sekarang ini pages di Facebook Rashidi Ibrahim telah lama tidak di update. Kalau tidak percaya boleh search Pages Rashidi Ibrahim. Yang terakhir adalah program pada 23 Jun 2013. Sekarang sudah bulan berapa? Sudah 2 bulan tidak di update. Adakah tidak ada program turun padang lagi? Mengapa? Nampak sangat hipokrit.
Setahu penulis, Najib pernah menyatakan bahawa sekiranya nak jadi wakil rakyat harus mempunyai akaun FB, Twiiter ataupun blog. Adakah buka akaun FB kerana terpaksa ? Betullah hipokrit. Nak jadi calon punya pasal sanggup buka akaun FB dan akhirnya ditinggalkan.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment