Wednesday 11 September 2013

Lumut Semakin Panas !! @ZambryAbdKadir

Debaran dan kehangatan pemilihan UMNO bahagian Lumut semakin panas. Yang sediada akan cuba mempertahankan kerusi masing-masing. Yang cuba merebut kerusi tersebut akan cuba perluaskan pengaruh masing-masing.

MB Perak Dr Zambry agak selesa kerana setakat ini tiada lagi calon yang dikatakan layak menentang beliau di kerusi Ketua Bahagian. Begitu juga dengan Rashidi untuk kerusi Timbalan Ketua Bahagian. Namun terdapat beberapa kerusi 'PANAS' yang menampilkan beberapa calon. Antara kerusi 'PANAS' tersebut ialah Naib Ketua Bahagian, Ketua Wanita, Naib Ketua Wanita & Naib Ketua Pemuda.

Beberapa kerusi dikatakan agak selesa setakat ini iaitu kerusi Ketua Pemuda, Ketua Puteri & Naib Ketua Puteri.

Paling 'PANAS' adalah kerusi ketua wanita. Dr Azizah penyandang Ketua Wanita akan ditentang oleh bekas Ketua Puteri iaitu Sabariah. Bagus juga ada pertandingan. Sekurang-kurangnya tidaklah rasa selesa sangat. Naib Ketua Bahagian juga dikatakan agak 'PANAS'. Pertembungan antara 3 orang mungkin berlaku. Azri, Masoud dan Muzaffar Shah kemungkinan besar akan bertanding merebut kerusi tersebut.

Naib Ketua Wanita dan Naib Ketua Pemuda tidak lah diperkatakan sangat. Diberitakan bahawa Norizan (Ketua Wanita Pasir Panjang) akan mencuba nasib. Calon lain masih tidak nampak. Norainy Ihsan mungkin akan mempertahankan jawatan.

Naib Ketua Pemuda lain pula ceritanya. Ada 4 calon setakat ini. Handal juga. Yang hairannya semuanya kawan baik. Fazli, Mahathir, Ithnain dan Faizal. Seorang kakitangan bank, Seorang kakitangan kerajaan dan dua orang businessman.

Untuk kerusi AJK. Bahagian, ramai muka baru akan bertanding. Transformasi la katakan. Sekiranya Umno Lumut inginkan perubahan, inilah masanya. AJK yang dah tua gayut tidak perlulah bertanding lagi terutama Pak Kassim. Tidak cukup lagi kah? Orang UMNO pun sudah menyampah tengok. Orangramai sudah tahu muslihat orang tua tu. Walaupun tidak diceritakan dalam artikel ini, namun orangramai lebih mengetahui. So.. Tidak perlu diceritakan lagi.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment