Wednesday 27 May 2015

Dr Puad Zarkashi... Lumutkini respect orang yang berani.. @my_malaysia @muhyiddin_my




Lumutkini terpanggil menulis serta memberi komen pada status Dr Puad Zarkashi berkaitan sekolah yang agak daif di pedalaman Sabah.

Hakikatnya, teguran membina tidak salah, bahkan amat dihargai. Dalam kes ini penulis menyokong penuh kenyataan yang di buat oleh Dr Puad Zarkashi dan MENOLAK kepimpinan yang tidak boleh ditegur oleh orang bawahan.

Berikut beberapa respons.

PPUM: Boleh Tanya PM, Jangan Kritik TPM?? @KhairyKj @Azwanbro @Ibdil @PPUMonline
SEMUANYA bermula dari teguran Ketua Pengarah JASA, Datuk Dr Puad Zarkashi berkaitan kedhaifan sistem pendidikan di pedalaman Sabah & Sarawak pada 20 Mei 2015.



Dan teguran KP JASA telahpun mendapat respon postif dari KPM/JPN dengan tindakan segera yang diberitakan melalui laman FBnya pada 24 Mei 2015.



Malangnya baru sehari lepas seorang Ketua Pemuda UMNO Bahagian yang selama ini membisu mengenai kemelut politik negara & dalaman UMNO tiba-tiba bangkit bersuara melalui kenyataan medianya mengandaikan KP JASA cuba untuk mencalarkan imej TPM selaku Menteri Pelajaran... selepas KPM/JPN telah mengambil tindakan penyelesaian??? Di mana suara KPB tersebut ketika imej PM dicalarkan teruk dari segenap sudut???



Ini pula respon seorang Ahli UMNO biasa berkaitan kenyataan media 'hebat' oleh Ketua Pemuda UMNO Segambut...

NASIHAT PADA PUAD ZARKASHI OLEH BIRO AGAMA PEMUDA UMNO WP.

1. Lebih baik kena marah dengan Biro Agama Pemuda UMNO WP, Ketua Pemuda Segambut dan 20 ahli UMNO Pagoh yang berpiket daripada kena marah dengan rakyat kerana tidak membela sekolah sekolah daif di pedalaman Sabah dan Sarawak.

2. Kalau TPM boleh belasah PM secara terbuka mengenai 1MDB dan GST walaupun dia tu anggota kabinet maka kenapa orang lain tidak boleh kritik TPM apatah lagi dalam isu sekolah daif di pedalaman. Apa, nak tutup masalah rakyat ke?

3. Ini kebetulan ke? Yang viralkan video ucapan TPM di Janda Baik ialah Timbalan Ketua UMNO Segambut. Yang nak pertahankan TPM adalah Ketua Pemuda UMNO Segambut. Apakah ini grand design Datuk Kamaruddin Ketua UMNO Bahagian Segambut.

4. Hebat Pengerusi Biro Agama WP ni bila Hebat keluarkan ayat Quran Surah Ali Imran 103 "Berpeganglah kamu kepada tali Allah dan janganlah kamu berpecah belah". Pertanyaan saya ialah...
a. Apakah menegur pemimpin bukan berpegang kepada tali Allah?
b. Apakah membela rakyat spt isu sekolah daif bukan berpegang kepada tali Allah?
c. Apakah menyembunyikan fakta juga berpegang kepada tali Allah?
d. Apakah menegakkan yang makruf dan menentang yang mungkar bukan berpegang kepada tali Allah?

DAUD ISMAIL
Ahli UMNO Hulu Selangor


Yang amat menghairankan penulis ialah, selama ini Ketua Pemuda UMNO Segambut ini tidak ada telor ke ? Bila TSMY kena balun beria-ia dia pertahan, ada masyukkkk ke ?? atau nak projek kebersihan dan bekal makanan ke sekolah asrama dari Kementerian Pendidikan??? Maklumlahlah, tidak lama lagi akan keluar tender kebersihan dan bekal makanan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia. APA MOTIF UMNO SEGAMBUT ????

No comments:

Post a Comment